Pet najvećih digitalnih trendova na radnom mjestu koji će pokretati poslovni uspjeh u 2023. godini

sarajevo | 1 januar 2023

Nedvojbeno je da se 2022. digitalno radno mjesto nastavilo razvijati i rasti čak i nakon dramatičnog povećanja upotrebe tijekom prethodne dvije godine. Nakon što je omogućio veliki postotak rada na daljinu tijekom pandemije, moderni virtualni ured oslobođen je geografskih ograničenja i pokreće hibridni radni trend u mnogim različitim sektorima. Šira razmatranja, poput globalne klimatske krize, krize troškova života i kontinuiranog rata u Ukrajini nastavit će oblikovati digitalno radno mjesto 2023. Dok organizacije i poduzeća žele ostati isplativi i konkurentni, dok se bave promjenama očekivanja i potrebama zaposlenika, zajedno sa stalnim nedostatkom vještina, oslanjanje na digitalnu tehnologiju radnog mjesta kako bi se osigurala produktivnost, zadovoljstvo, zadržavanje talenata i privlačnost zaposlenika, nastavit će se.


Konica Minolta identificirala je pet ključnih trendova koji će posebno utjecati i definirati digitalno radno mjesto 2023. Neki od trendova istaknuti su i prošle godine i mogli bi i dalje biti istaknuti jer su mnogi trendovi digitalnog radnog mjesta dugoročni i nastavit će se ponavljati tijekom sljedećih nekoliko godina.
 
Trend 1: Stroži propisi o zaštiti klime
 
S povećanim pritiskom da se pokaže održivost koji proizlazi iz posebnih zakona, kao i očekivanja korporativne društvene odgovornosti, način na koji sve organizacije posluju bit će podvrgnut strožoj kontroli. Konica Minolta’s Environmental Policy na primjer, promiče održivi razvoj i profitabilan rast integracijom ekoloških, ekonomskih i društvenih perspektiva u svoje poslovne strategije kako bi se osiguralo da se aktivnosti provode u skladu s ljudskim životima i okolišem u svim aspektima. To uključuje usklađenost sa zakonima i smjernicama, ekološko razmatranje životnog ciklusa proizvoda i recikliranje, sprječavanje onečišćenja i podršku širem održivom društvu.
 

Trend 2: Sve veća važnost alata za komunikaciju i suradnju u vremenima hibridnog rada
Prelazak na hibridni rad mnogim je poduzećima pokazao da starije komunikacijske platforme (kao što je e-pošta) više nisu prikladne za poboljšane potrebe online suradnje. Od ključne važnosti za daljinski rad i suradnju tijekom pandemije, Microsoft Teams je dokazao da je daleko više od običnog rivala Zoomu u video pozivima. Teams služi kao središte za timski rad, olakšavajući upravljanje projektima, razgovore/pozive i sastanke, dijeljenje sadržaja i autorstvo – sve na jednom mjestu. Rastuća važnost također se izražava u brojkama: od veljače 2020., prosječni korisnik Teamsa povećao je svoje vrijeme tjednog sastanka za 252% i poslao 32% više chatova svaki tjedan u veljači 2022. nego u ožujku 2020.[1]
 
Kao Microsoft Global Managed Partner, akreditirani stručni tim Konice Minolte u mogućnosti je pomoći organizacijama bilo koje veličine i tipa da ostvare potpune prednosti komunikacije i suradnje iz niza Microsoftovih alata, uključujući Microsoft 365 s timovima, koji tvrtkama pomaže da se bolje organiziraju i komuniciraju sa zaposlenicima. Koristeći Microsoft Teams i širi paket Microsoft 365, organizacije mogu modernizirati i digitalizirati poslovne procese tako da se besprijekorno uklapaju u njihovo hibridno radno okruženje i da im se može pristupiti bilo gdje, na bilo kojem uređaju, osiguravajući da su njihove poslovne operacije potpuno agilne.
 

Trend 3: Zaposlenici zahtijevaju fleksibilnost u pogledu radnog vremena i mjesta rada
Imajući na umu "The Great Resignation / veliku ostavku" nakon pandemije, organizacije moraju pružiti najbolje moguće iskustvo kako bi postojeći zaposlenici ostali angažirani i zadovoljni, a istovremeno privukli nove talente. To posebno pogađa radnike generacije Z. Njih 58% (u odnosu na 43% ukupno) vjerojatno će ove godine razmotriti promjenu poslodavca.[2]  Jedna trećina (31%) europskih zaposlenika već je promijenila posao u posljednje dvije godine.[3] Glavni razlozi za neprihvaćanje ponude za posao uključuju nedostatak fleksibilnog radnog vremena (37%) i fleksibilnost lokacije (28%)[4],budući da je 53% vjerojatnije da će prioritet dati zdravlju i dobrobiti nego prije pandemije[5]. Tvrtke koje to uzmu u obzir i omoguće bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života kroz fleksibilne modele zadovoljavaju svoje zaposlenike, privlače nove talente, poboljšavaju produktivnost i ostaju konkurentne.
 
Sa svojim portfeljem Intelligent Connected Workplace Konica Minolta nudi sveobuhvatnu podršku i rješenja, omogućujući tvrtkama da u potpunosti iskoriste niz alata za fleksibilan rad. Rješenja za daljinski rad i kućni ured uključuju usluge u oblaku, suradnju i komunikacije, mobilni ispis, sigurnosne usluge i usluge upravljanja informacijama – sve osmišljeno da ponudi potpunu agilnost i fleksibilnost poduzeću i njegovim timovima.


Trend 4: IT-as-a-Service i Desktop-as-a-Service za veću fleksibilnost u izazovnim vremenima
IT-as-a-Service donosi značajne prednosti za svako poslovanje. Umjesto neposredne kupnje IT hardvera, softvera i usluga, tvrtka dobiva sve što je potrebno po određenoj cijeni za svakog člana tima. Time se izbjegavaju visoki početni kapitalni izdaci i interna informatička oprema koja bi ga servisirala, dok se osigurava da troškovi održavanja i nadogradnje ostaju predvidljivi i pristupačni. Tvrtka može jednostavno povećati ili smanjiti svoje IT funkcije kako bi zadovoljila komercijalne i timske potrebe. Desktop-as-a-Service podiže ovaj pristup korak dalje isporučujući virtualnu radnu površinu pojedincu ili određenoj skupini ljudi na temelju njihovih radnih zahtjeva. Kada zaposlenik ode i više mu nije potreban pristup podacima tvrtke, dozvole se mogu brzo i jednostavno opozvati, što ga čini vrlo sigurnim i isplativim.
 
Kao dio svojih Managed IT usluga, Konica Minolta nudi i softver kao uslugu (Cloud Print) i infrastrukturu kao uslugu. Ovdje Konica Minolta preuzima upravljanje i održavanje aplikacija kao i poslužitelja, pohrane i mreža za kupca u oblaku, tako da korisnici ne moraju brinuti o tome kako tehnologija radi. Uglavnom, Konica Minolta se oslanja na vlastite europske podatkovne centre u Hannoveru (Njemačka) i Stockholmu (Švedska) kako bi osigurala da su ti podaci potpuno zaštićeni i sigurni, kao i vrlo dostupni. Desktop-as-a-Service također je dio Workplace One, kompaktnog paketa digitalnog radnog mjesta koji se sastoji od upravljanog okruženja Microsoft 365, Managed Backup Services, Remote Monitoring and Management i portala tvrtke temeljenog na SharePointu.
 

Trend 5: Činiti više s manje - AI i sveobuhvatniji digitalni svijet
S Internetom stvari (IoT) koji se nastavlja širiti naizgled bez ograničenja, sve je više sustava obuhvaćeno poslovnim mrežama. Ova eksplozija u dostupnosti podataka na radnom mjestu osigurava da umjetna inteligencija (AI), koja uči procese i obrasce, može ponuditi sjajne prilike u automatizaciji radnih procesa i time postići veće uštede kroz uštede troškova i bolje korištenje vremena kvalificiranih zaposlenika.
 
S tim je povezana robotska automatizacija procesa (RPA), pri čemu AI preuzima određene procese (često repetitivne radno intenzivne funkcije). Videoanalitika je još jedan važan aspekt ove automatizacije. Usluge video rješenja tvrtke Konica Minolta, na primjer, ne pokrivaju samo sigurnosne aplikacije, već su savršene i za nadzor proizvodnih linija za kontrolu kvalitete, aplikacije za zdravlje na radu kako bi se ljudi zaštitili (kao što su ranjivi ljudi koji lutaju u opasna područja) i otkrivanje požara. Korištenjem moćne umjetne inteligencije i tehnologije kamere, potencijalne primjene gotovo su neograničene.
 

 

[1] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work

[2] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work

[3] State of Hybrid Work 2022: Europe, Owl Labs, 2022, https://owllabs.eu/state-of-hybrid-work-emea/2022

[4] State of Hybrid Work 2022: Europe, Owl Labs, 2022, https://owllabs.eu/state-of-hybrid-work-emea/2022

[5] Great Expectations: Making Hybrid Work Work, Microsoft, 2022, https://www.microsoft.com/en-us/worklab/work-trend-index/great-expectations-making-hybrid-work-work
 

Boilerplate

About Konica Minolta Business Solutions Europe


Konica Minolta’s journey started 150 years ago, with a vision to see and do things differently. We innovate for the good of society and the world. The same purpose that kept us moving then, keeps us moving now.


Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, based in Langenhagen, Germany, is a wholly owned subsidiary of Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. With its unique expertise in imaging, data processing and data-based decision making, Konica Minolta creates relevant solutions for its customers - small and medium-sized businesses, large enterprises and public sector - and solves issues faced by society.


As a digital workplace solution provider, Konica Minolta helps its clients to identify and unlock the potential digitalisation holds and reach the next level in the digital maturity of their organisation by rethinking the workplace. In support of an ‘Intelligent connected workplace’, Konica Minolta offers cloud, IT, managed print and video solution services for remote working, collaboration, workflow management and automation and security. The company’s success in driving transformation is also confirmed by IDC, since the ‘IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment’ stated that Konica Minolta is ‘recognised globally as a leader in print transformation’. Konica Minolta has been a Microsoft Global Managed Partner since 2021.


Konica Minolta's Igniting Print Possibilities offering helps printers, converters and brand owners maximise workflow automation to increase efficiency. The company delivers consultancy in all communication matters as well as top-of-the-line production, packaging as well as label printers. Its finishing devices create print products that stand out and create added value. Konica Minolta has established itself as the production printing market leader for more than a decade in Europe (InfoSource).


For an increasing number of organisations, success today is more than the narrow definition of financial prosperity – it also includes protecting the environment and having a positive impact on their workforce as well as the societies they are embedded in. With its commitment to the Sustainable Development Goals (SDGs), Konica Minolta has pledged to consistently pursue its sustainability and social responsibility goals.


The company has been repeatedly recognised for its rich history of social contribution as well as for working towards achieving the SDGs throughout its business and supply chain. Konica Minolta is listed among “2022 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” and received the highest level in EcoVadis Sustainability Ratings.


For its innovative service approach that complements their devices perfectly, Konica Minolta was awarded the prestigious ‘Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021’ from Keypoint Intelligence.


Konica Minolta Business Solutions Europe is represented by subsidiaries and distributors in more than 80 countries in Europe, Central Asia, the Middle East and Africa. With approximately 8,700 employees (as of April 2022), Konica Minolta Europe earned net sales of over EUR 1.9 billion in financial year 2021/2022.


Worldwide, the company has over 39,000 employees and is operating in over 150 countries.


For more information, please visit https://www.konicaminolta.eu/eu-en/news and follow Konica Minolta on Facebook and YouTube.


Terms and product names may be trademarks or registered trademarks of their respective holders and are hereby acknowledged.

KONTAKTIRAJTE NAS ZA VIŠE INFORMACIJA