Intervju s Kiyom Suharom o 150 godina Konica Minolte

| 21 august 2023

Prije nešto više od mjesec dana na poziciju novog predsjednika Konica Minolta Europe stupio je gosp. Kiyo Suhara. U nastavku donosimo njegova najzanimljivija opažanja vezana uz 150 godina Konica Minolte.



Prvi dojmovi o Konica Minolta Europe?

Kada sam stupio na svoju novu ulogu u Konica Minolti Europe, znao sam da ću idućih nekoliko tjedana provesti u upoznavanju ljudi, organizacije i procesa do najsitnijih detalja. Kako bih iskoristio svaki trenutak, odlučio sam se potpuno posvetiti tom procesu i u navedenom razdoblju sam svojim novim kolegama postavio mnoštvo pitanja. Pažljivo sam slušao njihove odgovore, upijajući svaki detalj o kulturi tvrtke, radnoj etici i vrijednostima. Upravo tijekom tog procesa sam shvatio agilnost zaposlenika, njihovu strast prema proizvodima, radu i klijentima, te inovativni duh koji vlada u Konica Minolta Europe.

Kako sam sve više upoznavao organizaciju i njene ljude, sve sam više bio ponosan što sam dio ovog tima. Također sam prepoznao prilike koje možemo iskoristiti kao tvrtka i znao sam da moram učiniti sve što je u mojoj moći da ostvarimo taj potencijal. Nadalje, posvećen sam suradnji sa svojim kolegama kako bismo stvorili atmosferu pozitivnih promjena u Konica Minolta Europe.

Ove godine Konica Minolta slavi 150 godina. Koja su vaša razmišljanja, kako je Konica Minolta uspjela postići ovaj veliki jubilej?

Kada je Rokkusaburo Sugiura, osnivač Konice, počeo prodavati fotografske i litografske materijale u Tokiju 1873. godine svijet je bio potpuno drukčije mjesto nego danas. Industrijska revolucija je bila u punom jeku, a tehnološke inovacije su se događale na sve strane. Iako je to bilo vrijeme prije automobila, radija i televizije, Sugiurina poduzetnička duša postavila je temelje za ono što će postati Konica Minolta, tvrtka s bogatom poviješću koja traje preko 150 godina.

Tijekom svog postojanja, Konica Minolta se neprestano transformirala, kontiuirano razvijala i napredovala. Osnova svega uvijek je bila slika – imaging! Tvrtka je pridonijela mnogim revolucionarnim inovacijama, što je vidljivo iz impresivnog popisa od otprilike 20.000 registriranih patenata diljem svijeta. Tvrtka je uvijek bila prilagodljiva i željna razvoja, što je potaknulo njezin kontinuirani uspjeh.
 
No, tvrtka se ne oslanja samo na svoje naslijeđe. Danas, Konica Minolta izdvaja stotine milijuna eura za kontinuirano istraživanje i razvoj. Ova posvećenost inovacijama i transformaciji omogućila je Konica Minolti da preživi i uspijeva već 150 godina.
 
Osjećam se privilegirano što radim za tvrtku s tako bogatom poviješću i inovativnim duhom koji nas i dalje gura naprijed.
 




 

Koje su to revolucionarne inovacije?

Kada pomislim na Konica Minoltu, odmah pomislim na inovacije. Već više od 150 godina bavimo se poslom vezanim uz imaging i imamo dugu povijest prvih pionirskih koraka u tom području. Jedan od naših najvećih uspjeha bio je 1975. godine kada smo predstavili prvi fotoaparat na svijetu s ugrađenom bljeskalicom i automatskom funkcijom ekspozicije. Taj proizvod promijenio je svijet fotografije i pomogao učiniti fotografiju dostupnoj široj masi. Dvije godine kasnije razvili smo pulsni oksimetar za prst koji je omogućio da se zasićenost krvi kisikom mjeri jednostavnim pritiskom prsta na uređaj, bez potrebe za uzimanjem uzorka krvi.
 
1980. godine otvorili smo prvi planetarij kružnog oblika na svijetu koji je pružao inovativno iskustvo za učenje o svemiru. Godine 1983. predstavili smo prvi kopirni stroj na svijetu s funkcijom beskonačnog uvećanja/smanjenja, koji je postigao izvanredan uspjeh diljem svijeta. Godinu dana kasnije proizveli smo prvu asferičnu plastičnu leću za CD playere, što je revolucioniralo način na koji slušamo glazbu.

Ponovno smo napravili veliki korak naprijed kada smo 1980. godine predstavili fotoaparat s jednom lećom s profesionalnom automatskom funkcijom fokusiranja, čime smo omogućili masama pristup profesionalnoj fotografiji.

Kada smo lansirali prvi pisač na svijetu s tonerom izrađenim metodom polimerizacije koji je imao znatno manji ekološki utjecaj od konvencionalnih praškastih tonera.

2011. godine razvili smo prve OLED svjetlosne panele na svijetu s visokom učinkovitošću svjetlosti, otvarajući put za učinkovitija i održivija rješenja rasvjete. Istovremeno, lansirali smo AeroDR, najlakši digitalni rendgenski sustav tipa kasete na svijetu, koji je revolucionirao način na koji liječnici mogu dijagnosticirati i liječiti pacijente. S ovim izumom uspjeli smo riješiti nekoliko problema povezanih s konvencionalnim rendgenskim snimkama, uključujući veliku težinu i potrebu za napajanjem i prijenosom podataka putem kabela. AeroDR je smanjio težinu na minimum i omogućio bežični prijenos podataka, doprinoseći široj upotrebi rendgenskih snimki širom svijeta

 

Koja su najveća dostignuća Konica minolte?

Osim inovacija u poslovanju s kamerama, revolucionirali smo uredske prostore diljem svijeta: Jedno od naših najvećih postignuća bilo je uvođenje U-Bix 480 1970. godine, elektrofotografskog kopirnog stroja koji je promijenio način na koji ljudi obavljaju svoj posao. U-Bix 480 je bio toliko uspješan da su kopirni strojevi postali jedan od naših temeljnih proizvoda.
 
Digitalni multifunkcjiski pisači (MFP) u boji formata A3, evolucija prethodnih kopirnih strojeva, bili su naša tajna uspjeha posljednjih 20 godina, ali su bili i mnogo više od toga: Uz osobna računala, prijenosna računala i internet, bili su ključni za digitalnu transformaciju ureda. 2011. godine odlučili smo proširiti taj posao i počeli ulaziti na tržište IT usluga. Naša vizija bila je inteligentno povezano radno mjesto, gdje povezujemo ljude, prostore i uređaje.
 
Godine 2004. ušli smo na tržište digitalnog tiska, hrabar potez koji je izazvao skeptičnost stručnjaka u industriji. Ali znali smo da posjedujemo tehnologiju, stručnost i volju za uspjeh. I uspjeli smo. Od samog početka, uložili smo sve svoje snage u naša „bizhub“ digitalna rješenja, nudeći našim kupcima novu razinu kvalitete, produktivnosti i fleksibilnosti. Fokusirali smo se na tržište A3 formata, znajući da je to najveći segment tržišta digitalnog tiska, i bili smo odlučni postati lideri na tržištu. I to smo upravo i ostvarili - od tada držimo poziciju lidera na europskom tržištu tiska A3 formata. Bili smo neumorni u našem nastojanju za izvrsnošću, uvijek gurajući granice onoga što je moguće. Dok gledamo prema budućnosti, znamo da se tržište digitalnog tiska konstantno razvija i spremni smo se prilagoditi tome. Nastavit ćemo ulagati u istraživanje i razvoj kako bismo našim kupcima ponudili još inovativnija rješenja. I nastavit ćemo stavljati naše kupce u središte svega što radimo, jer znamo da je njihov uspjeh ono što nas na kraju vodi do vlastitog uspjeha.
 
U ovom novom dobu, Konica Minolta je predvodnik digitalne revolucije u tisku, a od 2021. godine predvodimo i tržište digitalne proizvodnje etiketa s impresivnim udjelom od 28%). Postali smo predvodnici nove(inteligentne) tehnologije za video nadzor preuzimanjem većinskog udjela u tvrtki Mobotix 2016. godine. Naša uspješnost se ogleda i u proširenju poslovanja našeg VSS (video solution services) odjela u Europi te postavljanju temelja novih tehnologija i praksi u zdravstvu. Kroz naše inovacije, posebice u područjima radiografije i pionirskog istraživanja raka, stvaramo nove mogućnosti i donosimo pozitivne promjene u zdravstvenoj industriji.
 
Međutim, iako možemo biti ponosni na našu dugu povijest inovacija, vjerujem da su naša najveća postignuća tek pred nama, dok predvodimo stvaranje inteligentnog povezanog radnog mjesta.

 

Najveći izazov Konica Minolte?

Tijekom proteklih 150 godina svjetska povijest je donijela mnoge ekonomske, društvene, ekološke i geopolitičke izazove, a ovi problemi su prisutni i u našem suvremenom svijetu. Za nas je najveći izazov s kojim smo se ikada suočili bio odgovoriti na negativne utjecaje pandemije COVID-19. Svijet je završio u karanteni, lanac opskrbe i proizvodnja su se zamrznuli, nedostatak radne snage i poluvodiča je utjecao na sve, od IT-a do telekomunikacija i prometa. Istovremeno, blagovaonice, spavaće sobe i ostali prostori u kući postali su „novi“ uredski prostor.
 
Kao tvrtka, ponosimo se našim postignućima i pomicanju granica kroz inovacije u tehnologiji. Međutim, također smo ponosni na to kako smo se brzo prilagodili onome što je postalo poznato kao "nova normalnost".

 

Kako je tvrtka prevladala ove prepreke?

Kako je svijet ušao u karantenu, uspjeli smo premjestiti naše uredske operacije diljem Europe (više od 9.000 zaposlenika u 30 organizacijskih jedinica) na rad od kuće u roku od nekoliko dana. To je omogućeno ogromnim zajedničkim naporom svih naših zaposlenika, posebno onih u internom IT-u, HR-u i brojnim voditeljima timova u različitim odjelima. Ono što je postignuto u tako kratkom roku i s minimalnim rizikom za kontinuitet poslovanja naših klijenata je zaista izvanredno.

S godinama dolazi i mudrost te sposobnost da se lakše suočavamo s novim izazovima. Dok je svijet nastavljao s otvaranjem u 2021. godini, doživjeli smo dva požara u tvornici Tatsuno, tvrtke Konica Minolta Supplies Manufacturing Co., Ltd u Japanu, što je ponovno stavilo našu otpornost na test. Srećom, nije bilo ozlijeđenih ili žrtava kao rezultat tih incidenata. Prepoznali smo potrebu za prilagodbom našeg pristupa proizvodnji tonera, te su naš proces proizvodnje i način upravljanja globalnom zalihom tonera doživjeli pozitivnu transformaciju. To je primjer jačanja u teškim vremenima - lekcija koju će prepoznati svi koji su doživjeli pandemiju, kako profesionalno tako i osobno.

 

Na što ste najviše ponosni u Konica Minolti?

U Konica Minolti smo najviše ponosni na našu kreativnost, genijalnost i prilagodljivost svih ljudi, bilo da su to bivši, sadašnji ili budući zaposlenici, partneri ili klijenti. Upravo su ti ljudi učinili Konica Minoltu prepoznatljivim brandom kakva je danas, a vjerujte mi bit će u budućnosti.
 
Tijekom pandemije, bilo je zaista inspirativno i ponizno biti dio tima u kojem je svaka osoba pružila svoj doprinos i bila spremna učiniti sve što je mogla kako bi podržala partnere, klijente i svoje kolege.

 

Kako se Konica Minolta priprema za budućnost?

Vidimo budućnost u podacima. Baš kao što je tvrtka nastala tijekom industrijske revolucije, sada smo usred digitalne revolucije, a digitalna transformacija stvara eksploziju volumena podataka koji mogu pružiti informacije, uvide i znanje ako se na pravi način koriste. Uzmite za primjer inteligentno upravljanje informacijama: vidimo budućnost u izvlačenju strukturiranih podataka i činimo ih dostupnima ili vidljivima putem tehnologije, bez obzira jesu li temeljeni na papiru ili elektroničkim dokumentima - želimo otključati vrijednost podataka skrivenih unutar njih.
 
Samo ako pravilno interpretirate podatke, možete otkriti nevidljive informacije i učiniti ih vidljivima. No često je količina podataka prevelika za analizu samo ljudskim snagama. Potrebna nam je umjetna inteligencija (UI) koja prepoznaje obrasce i anomalije u podacima. Umjetna inteligencija može obrađivati ogromne skupove podataka i donositi ispravne odluke. Naš cilj je koristiti naše originalne imaging tehnologije u kombinaciji s umjetnom inteligencijom, kako bismo omogućili obradu podataka i donošenje odluka temeljenih na podacima. Odluke koje mijenjaju način rada, poboljšavaju sigurnost, poboljšavaju kvalitetu proizvoda ili omogućuju napredak u medicini. To je naša vizija koju nazivamo "Imaging to the people". Težimo omogućiti svima pristup podacima i razviti rješenja koja se bave trenutnim problemima naših klijenata i društva u cjelini.

 

Možete li nam navesti nekoliko primjera tehnologija koje su temeljene na podacima?

Jedan primjer takvih tehnologija je naše rješenje za praćenje plina koje se koristi u naftnim kompleksima i elektranama. Analizom podataka sa senzora i drugih izvora, ovaj sustav može otkriti curenje plina u ranoj fazi i upozoriti operatere prije nego što dođe do požara ili eksplozije. Time se smanjuje rizik od nesreća, ali i pomaže postrojenjima da rade sigurnije i učinkovitije.
 
Još jedan primjer naše tehnologije temeljene na podacima je rješenje za podršku njege starijih osoba nazvano "HitomeQ". Ovaj sustav koristi digitalnu obradu slika, senzore i glasovne naredbe za praćenje stanara u domovima za njegu. On otkriva neobična kretanja ili ponašanja te automatski obavještava medicinsko osoblje. Smanjenjem radnog opterećenja medicinskog osoblja u domovima, ova tehnologija pomaže poboljšati kvalitetu skrbi i olakšava život i skrbnicima i stanarima.
 
Naposljetku, tu je i SenrigaN, naše rješenje za nepropusnu inspekciju. Ova inovativna tehnologija koristi analizu podataka za otkrivanje pukotina u unutarnjim čeličnim konstrukcijama. Naprimjer, može otkriti pukotine na mostovima prije nego što se sruše, potencijalno spašavajući brojne živote.
 
Svi ovi primjeri pokazuju kako tehnologije temeljene na podacima mogu imati značajan utjecaj na društvo, čineći ga sigurnijim, učinkovitijim i ugodnijim za sve. Kao tvrtka, Konica Minolta će nastaviti inovirati i razvijati nova rješenja koja mogu pomoći u stvaranju boljeg svijeta.

 

Koliko je za Konica Minoltu bitna održivosti?

Kao globalna tvrtka, Konica Minolta ozbiljno shvaća svoju odgovornost prema društvu i okolišu. Održivost je temelj naših vrijednosti već desetljećima što pokazuje i činjenica da smo već 1971. godine osnovali globalni Odjel za upravljanje okolišem. Želimo doprinijeti održivom rastu i prosperitetu društva na svaki mogući način.
 
Prošle godine smo napravili značajan korak u tom smjeru spajanjem naših odvojenih napora za održivost i formiranjem ujedinjenog ESG odjela u Europi. Novi odjel neumorno radi na rješavanju globalnih problema iz područja: okoliša, društva i upravljanja. Usklađivanje naše tvrtke s Ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda još je jedan korak koji smo poduzeli u tom smjeru. Kroz naše društvene inovacije, cilj nam je koristiti naše digitalne tehnologije kako bismo ostvarili pozitivan utjecaj na društvo, pridonoseći istovremeno ciljevima održivog razvoja. Posvećeni smo postavljanju ostvarivih ciljeva i ostvarivanju ambicioznih doprinosa kako bismo stvorili održiviju budućnost.
 
Vjerujemo u konkretne akcije koje podržavaju društvo i okoliš. Kao odgovorni korporativni građanin, podržavamo mnoge projekte za opće dobro. Na primjer, pružili smo pomoć ukrajinskim izbjeglicama i podržali napore za pomoć zajednicama i ljudima pogođenima u nedavnim potresima u Turskoj. Također aktivno sudjelujemo u lokalnim inicijativama za zaštitu okoliša i dobrotvornim akcijama, te podržavamo obrazovne programe koji pomažu sljedećoj generaciji.
 
Naša predanost održivosti donijela nam je mjesto na popisu 100 najodrživijih korporacija za 2023. godinu. Ponosni smo na ovo postignuće i nastavit ćemo raditi na osiguravanju održivije budućnosti za sve. Redovito pratimo naš napredak putem ključnih pokazatelja učinkovitosti i sustava kontrole kako bismo osigurali pouzdanu provedbu naših postignuća. Ostajemo predani održivosti jer snažno vjerujemo da naše inovacije moraju imati pozitivan utjecaj na društvo i okoliš, ostavljajući bolji svijet budućim generacijama.

 

KONTAKTIRAJTE NAS ZA VIŠE INFORMACIJA

O tvrtki Konica Minolta Bosna i Hercegovina

 

Put Konica Minolte započeo je prije 150 godina, s vizijom da inovacije pokreću svijet. S vizijom da inovacijama stvaramo bolje društvo i bolji svijet. Ista svrha koja nas je pokretala tada, pokreće nas i sada.

 

Konica Minolta Bosna i Hercegovina, sa sjedištem u Sarajevu, dio je Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH sa sjedištem u Langenhagen, Njemačka – podružnica u potpunom vlasništvu Konica Minolta Inc., Tokio, Japan. Konica Minolta svojim klijentima omogućuje pobjednike digitalne ere: sa svojom jedinstvenom stručnošću u mogućnostima obrade podataka. Kao pružatelj rješenja za digitalno radno mjesto, Konica Minolta pomaže svojim klijentima da identificiraju i otključaju mogućnosti digitalizacije i dosegnu sljedeću razinu u digitalnoj zrelosti svoje organizacije preispitivanjem radnog mjesta. Kao podrška 'Inteligentnom povezanom radnom mjestu', Konica Minolta nudi usluge cloud rješenja, IT rješenja, usluge upravljanog ispisa i video rješenja za rad na daljinu, suradnju, upravljanje tijekovima rada te automatizaciju i sigurnost. Uspjeh tvrtke u pokretanju transformacije također potvrđuje IDC, budući da je 'IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment' naveo da je Konica Minolta 'globalno prepoznata kao lider u transformaciji ispisa'. Konica Minolta je Microsoft Global Managed Partner od 2021.

 

Kao pouzdan partner na polju profesionalnog tiska, Konica Minolta nudi poslovno savjetovanje, vrhunsku tehnologiju i softver te se etablirala kao vodeći proizvođač i lider na tržištu profesionalnog tiska već više od deset godina (InfoSource). Za svoja rješenja koja kombiniraju ‘pametnu uslugu s pametnom tehnologijom’, Konica Minolta primila je prestižnu nagradu "Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" od strane tvrtke Keypoint Intelligence.

 

Za sve veći broj organizacija, uspjeh je danas više od uske definicije financijskog prosperiteta – on također uključuje zaštitu okoliša i pozitivan utjecaj na njihovu radnu snagu, kao i na društva u koja su ugrađeni. Svojom predanošću u postizanju ciljeva održivog razvoja (SDGs), Konica Minolta se obvezala da će dosljedno slijediti svoje ciljeve održivosti i društvene odgovornosti.

 

Tvrtka je opetovano prepoznata zbog svoje bogate povijesti društvenog doprinosa, kao i zbog rada na postizanju SDG-a kroz svoje poslovanje i lanac opskrbe. Konica Minolta uvrštena je među “100 globalno najodrživijih korporacija u svijetu 2022.” i dobila je najvišu razinu u EcoVadis ocjenama održivosti.

 

Tvrtka Konica Minolta Bosna i Hercegovina, zastupljena je kroz matičnu jedinicu u Sarajevu te širokom partnerskom mrežom.

 

Za dodatne informacije, zapratite nas na LinkedIn, Facebook i Instagram kanalima.

 

Nazivi proizvoda i imena mogu biti zaštitni znakovi ili registrirani zaštitni znakovi njihovih vlasnika.